Usługi
Dla naszych klientów świadczymy usługi w zakresie:
- Zarządzania oraz administrowania wspólnotami mieszkaniowymi
- Współpracy z deweloperami w zakresie doradztwa
- Zarządzania najmem prywatnym
1) prowadzenie wykazu lokali i właścicieli lokali.
2) prowadzenie księgi obiektu budowlanego oraz dokumentacji technicznej nieruchomości wspólnej, wymaganej przez przepisy prawa budowlanego;
3) zlecanie kontroli technicznych i okresowych przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie techniczne, zgodnie z wymogami prawa budowlanego;
4) zlecanie utrzymania w należytym stanie porządku i czystości pomieszczeń i urządzeń budynku służących do wspólnego użytku właścicieli lokali oraz terenu nieruchomości – kontrola prawidłowości wykonywania powyższych prac.
5) zapewnienie zarządzanej nieruchomości (z wyłączeniem sytuacji awaryjnych) nieprzerwanych dostaw mediów takich jak: prąd, woda, odprowadzenie ścieków oraz wywóz śmieci.
7) zlecanie wykonywania bieżącej konserwacji i napraw na nieruchomości wspólnej, a w szczególności:
napraw budynku i jego pomieszczeń wspólnych oraz urządzeń technicznych, umożliwiających właścicielom lokali korzystanie z oświetlenia, ogrzewania lokalu, zimnej wody i odprowadzenie ścieków, instalacji domofonu, RTV, systemu monitoringu oraz innych urządzeń należących do nieruchomości wspólnej.
8) Zlecanie wykonania prac remontowych w nieruchomości wspólnej
9) ubezpieczanie części wspólnej nieruchomości budynkowej w zakresie zgodnym z wolą Zleceniodawcy;
10) opłacanie podatków i innych opłat publicznoprawnych, chyba że są one uiszczane bezpośrednio przez właścicieli poszczególnych lokali.
11) opiniowanie umów o dostawy bądź usługi związane z realizacją zadań przekraczających zakres zwykłego zarządu, kontrola prawidłowości wykonania tych umów oraz sugerowanie ich rozwiązania w przypadkach gospodarczo uzasadnionych;
12) przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej;
13) przygotowanie i przedstawienie Zarządowi Wspólnoty do akceptacji projektu planu gospodarczego (w formie planu rzeczowo – finansowego) i korekt do tego planu – w tym przychodów i wydatków z funduszu remontowego Wspólnoty Mieszkaniowej oraz propozycji harmonogramu realizacji ze wskazaniem kluczowych tematów;
14) przygotowanie rozliczeń planu gospodarczego,
15) otwarcie lub przejęcie rachunku bankowego dla Wspólnoty i dokonywanie rozliczeń poprzez rachunek bankowy,
16) prowadzenie ewidencji pozaksięgowej i rachunków bankowych w tym obsługa bankowości elektronicznej przy zachowaniu zasad i reguł wynikających z obowiązujących przepisów;
17) sporządzanie rocznego sprawozdania finansowego najpóźniej na 7 dni przed terminem zebrania sprawozdawczego.
18) przygotowanie umów na wynajęcie części wspólnej
19) ewidencja , wystawianie rachunków, wezwań do zapłaty, należności z tytułu pożytków i innych przychodów z nieruchomości,
21) rozliczanie z właścicielami lokali opłat z tytułu kosztów zarządu nieruchomością – w formie rocznego sprawozdania z działalności nie później niż w pierwszym kwartale roku następnego w stosunku do roku rozliczeniowego
22) przedstawienie Zarządowi WM informacji o stanie rachunku bankowego w przypadku zagrożenia płynności finansowej Wspólnoty Mieszkaniowej.
23) wysyłanie wezwań do zapłaty w stosunku do właścicieli zalegających z zapłatą miesięcznych zaliczek na pokrycie kosztów utrzymania nieruchomości - naliczonych należności oraz przekazywanie zarządowi raz na kwartał listy właścicieli zalegających z opłatami wraz z podaniem kwot zaległości.
24) Windykacja zaległych należności na podstawie odrębnego zlecenia.